ارسال پاسخ

۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n6853

pvc-asso.ir

کارت های بانکی کدام بانک ها حذف خواهد شد؟

بانک مرکزی از آغاز طرح کهربا و حذف کارت های فیزیکی بانکی خبر داد.

به گزارش انجمن لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اقتصاد آنلاین از باشگاه خبرنگاران؛ مهران محرمیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: «مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه‌های پوز، بدون استفاده از رمز، پرداخت‌های خود را انجام دهند. در حال حاضر کارت‌ های پنج بانک به پروژه کهربا متصل شده و مشتریان شبکه بانکی می‌توانند از طریق موبایل و نزدیک کردن آن به دستگاه ‌های پوز، بدون استفاده از رمز، با کاربری آسان‌تر و امنیت بیشتری پرداخت‌های خود را انجام دهند.»
در حال حاضر 6 بانک (کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات) به این طرح پیوسته‌اند و تعداد بانک‌های عضو طرح به سرعت در حال افزایش است.

 

مزایای طرح کهربا

به کمک این طرح دیگر نیازی به حمل کارت‌های فیزیکی و نگرانی گم شدن یا فراموش کردن آنها نیستید. نسخه ‌های الکترونیکی کارت ‌ها از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به کارت‌ های فیزیکی برخوردارند. ضمنا این طرح برای مردم هزینه‌ای ندارد و حتی با حذف کارت‌های فیزیکی، هزینه‌های دریافت و تعویض کارت‌های جدید را نیز کاهش می‌دهد.

 

چطور از این طرح استفاده کنیم؟

مشتریان این بانک ها میتوانند، اپلیکیشن مرتبط را بر روی تلفن‌های همراه خود نصب کنند. بعد از ثبت کارت بانکی، میتوانند تمام خریدهای خود را با تلفن همراه انجام دهند. کافیست تلفن همراه خود را به پایانه فروش نزدیک کنند و بدون نیاز به کارت بانکی فیزیکی، تراکنش خود را انجام دهند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد